İmplant Merkezi - Basit ve Cerrahi İmplant Tedavileri

tr

Dil Seçimi

Diş İmplantı Yaptırmadan Önce Bilmeniz Gereken 10 Madde

Diş İmplantı ile İlgili Önyargılarınızı, Diş İmplantı Yaptırmadan Önce Bilmeniz Gerekenleri Öğrenerek Kırabilirsiniz!

Diş implantı; eksik olan diş yerine yapılan tedavi yöntemidir. İmplant tedavisinde çene kemiğine vidalar yerleştirilerek yapay diş kökleri oluşturulur. Cerrahi müdahale gerektiren bu işlem sırasında hastaya lokal anestezi uygulanır. Yapay diş köklerinin üzerine eklenen implantlarla eksik diş görüntüsü tedavi edilir.

İmplant tedavisi cerrahi bir müdahale gerektirdiğinden bazı hastalar korku duyup tedaviyi ertelemektedir. İmplant hakkında çok fazla yanlış ve kulaktan dolma bilgi de bulunuyor. Bunlar da hastanın tedaviyi ertelemesine sebep olmaktadır. Peki diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenler neler? Yazımızı okuyarak diş implantı ile ilgili önyargılarınızı kırabilirsiniz. İşte diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gereken 10 madde:

1. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenlerden ilki, implant tedavisinin cerrahi bir müdahale olduğudur. İmplanttan önce hastaya lokal ya da genel anestezi uygulanmaktadır.
  2. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gereken 10 maddeden ikincisi, implant tedavisinde kemik yapısının önemi oldukça büyüktür. Bu sebeple tedaviye başlamadan önce diş hekiminiz detaylı olarak muayene yapacaktır. Bölgede yeterli kemik bulunmaması durumunda, çene cerrahisi ile büyüme sağlanabilmektedir.
  3. İmplant tedavisinin başarılı sonuçlanmasında müdahaleyi yapan diş hekiminin önemi çok büyüktür. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenlerden bir diğeri diş hekiminizin diş implantı konusunda ne kadar deneyimli olduğudur. Diş implantı yapacak diş hekiminin tecrübeli ve eğitimli olması çok önemli bir detaydır.
  4. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gereken 10 maddeden bir diğeri implant işlemi sırasında herhangi bir ağrı ya da acı duyulmadığıdır. İşlemden önce hastaya lokal ya da genel anestezi uygulanır. Anestezi sayesinde hasta, işlem sırasında hiçbir ağrı ya da acı hissetmez. Müdahale sonrası anestezinin etkisinin geçmesiyle ağrı hissedilmesi oldukça normaldir. Fakat bu ağrı dayanılmayacak bir büyüklükte değildir. Doktorunuzun tavsiyelerine uyarak ve ilaçlarınızı düzenli kullanarak ağrının etkisini azaltabilirsiniz.
  5. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenlerden biri de yapılacak anesteziye hastanın karar verebiliyor olmasıdır. Yani implant işlemini ister lokal anestezi ister genel anestezi alarak yaptırabilirsiniz. Bunun kararını diş hekiminizle birlikte verebilirsiniz.
  6. Diş implantı takıldıktan sonra beslenmenize dikkat edecek olmanız, diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenler arasındadır. İmplant tedavisinin başarılı sonuçlanması için müdahale sonrası beslenmenize çok fazla özen göstermelisiniz. Çok sıcak ya da çok soğuk besinlerden uzak durmalı, bir süre katı yiyecekler tüketmemelisiniz.
  7. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gereken 10 maddeden bir diğeri, tedavi süreci boyunca sigara içmek kesinlikle yasaktır. Çünkü sigara tüketimi müdahale yapılan bölgenin enfeksiyon kapmasına sebep olabilir. Bu nedenle implant tedavisi süresi boyunca sigara tüketmemeniz gereklidir.
  8. Düzgün beslenme ve düzenli ağız sağlığı bakımı ile implantları ömür boyu kullanabilirsiniz. Diş implantının ömrü, hastanın diş temizliğine verdiği önem ile doğru orantılıdır. İmplant tedavisi sonrası dişler günde 2 kere fırçalanmalı, diş hekiminizin tavsiye edeceği ağız gargarası ile ağız bakımı tamamlanmalıdır.
  9. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenlerden bir diğeri implant tedavisi için üst yaş sınırı bulunmamaktadır. Diş implantı için kemik gelişiminin tamamlanması gerektiğinden hastanın 18 yaşından büyük olması gereklidir. Ergenliğini tamamlamış, kemik sayısı ve genel sağlık durumu iyi olan herkes implant tedavisine başlayabilir.
  10. İmplant tedavisinin süresi tedavi edilecek diş sayısına göre değişmektedir. İmplant tedavisi genellikle bir hafta sürmektedir. İmplantın kemiğe tam olarak kaynaması ve sağlamlaşması 3-6 ayı bulabilmektedir.

Diş İmplantı Yaptırmadan Önce Bilmeniz Gerekenler Sayesinde Tedavi Sürecine Daha Hazırlıklı Olun!

İmplant tedavisi korkulduğu gibi ağrılı ve acılı bir işlem değildir. Anestezi sayesinde hasta hiçbir şekilde acı ya da ağrı hissetmemektedir. Sonrasında yaşanan ağrı ise diş hekiminizin tavsiyeleri ve vereceği ilaçlar sayesinde kontrol altına alınabilmektedir.

İmplant tedavisi, gelişen teknoloji ile günümüzde oldukça tercih edilir hale gelmiştir. Diş implantı yaptırmadan önce bilmeniz gerekenler sayesinde bu sürece daha hazırlıklı olabilirsiniz. Diş implantı ile ilgili daha detaylı bilgi için bu konuda uzman diş hekiminden destek alabilirsiniz.